Αχαρνές
+C

Μεγ.: +12°

Ελάχ.: +

Κυρ, 22.02.2015

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ : Αναβαθμολόγηση −Τελικός γραπτός βαθμός μαθήματος (παραδείγματα)



1. Μετά την ολοκλήρωση της βαθμολόγησης των γραπτών δοκιμίων κάθε μαθήματος η επιτροπή του Βαθμολογικού Κέντρου ελέγχει τις διαφορές βαθμολογίας μεταξύ των δύο βαθμολογητών κάθε γραπτού δοκιμίου.

Αν η διαφορά βαθμολογίας είναι ίση ή μικρότερη των δώδεκα (12) μονάδων στην κλίμακα 0−100, τελικός γραπτός βαθμός υπολογιζόμενος στην κλίμακα (0−20) είναι το πηλίκο της διαίρεσης του αθροίσματος των βαθμών των δύο βαθμολογητών δια του δέκα (10).

2. Αν η διαφορά μεταξύ των βαθμολογιών του α ́ και β ́ βαθμολογητή είναι μεγαλύτερη από δώδεκα (12) μονάδες στην κλίμακα 0−100, τότε καλύπτονται από την Επιτροπή του Β.Κ. οι βαθμοί και των δύο βαθμολογητών και το γραπτό δίνεται για αναβαθμολόγηση σε τρίτο βαθμολογητή (αναβαθμολογητή).

Ο τρίτος βαθμολογη− τής (αναβαθμολογητής), ο οποίος επιλέγεται μεταξύ των βαθμολογητών με μεγαλύτερη εκπαιδευτική εμπειρία και είναι κατά προτίμηση Σχολικός Σύμβουλος ή Διευθυντής Λυκείου ή καθηγητής με βαθμό τουλάχιστον Δ ́ της οικείας ειδικότητας που έχει διδάξει το μάθημα, κατά προτίμηση για ένα τουλάχιστον έτος κατά την τελευταία διετία, διορθώνει το γραπτό δοκίμιο με μαύρο στυλό και αναγράφει αριθμητικώς και ολογράφως στο ειδικό πλαίσιο του γραπτού δοκιμίου το βαθμό αναβαθμολόγησης.

3. Τελικός γραπτός βαθμός του γραπτού δοκιμίου σε περίπτωση αναβαθμολόγησης του είναι το πηλίκο της διαίρεσης του αθροίσματος των δύο μεγαλύτερων βαθμών των βαθμολογητών δια του δέκα (10).

4. Η Επιτροπή κάθε Β.Κ. ελέγχει τον τρόπο βαθμολόγησης, την ποιότητα των αναβαθμολογήσεων, απευθύνει οδηγίες και συστάσεις στους βαθμολογητές και μεριμνά ώστε τα γραπτά δοκίμια να βαθμολογούνται από διαφορετικούς βαθμολογητές.

5. Ο κάθε βαθμολογητής ή αναβαθμολογητής αναγράφει στον ειδικό χώρο του γραπτού το βαθμό με τον οποίο βαθμολογεί το κάθε ερώτημα ή υποερώτημα με βάση την καθορισμένη από την Κ.Ε.Ε. βαθμολογία.


Γνωστοποίηση τελικών γραπτών βαθμών

Μετά την οριστικοποίηση του τελικού γραπτού βαθμού, η Επιτροπή του Β.Κ. αποκόπτει το απόκομμα κάθε γραπτού δοκιμίου, αποκαλύπτει τα ατομικά στοιχεία του υποψηφίου που βρίσκονται στην οικεία θέση του αποκόμματος και μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης καταχωρίζει του βαθμούς του πρώτου και του δεύτερου βαθμολογητή και του τυχόν αναβαθμολογητή.

Μετά την ολοκλήρωση της καταχώρισης των βαθμών των μαθημάτων, γίνεται έλεγχος των καταχωρισμένων στοιχείων με τα αποκόμματα από την Επιτροπή του Β.Κ.

Αφού πιστοποιηθεί η σωστή καταχώριση, γίνεται κλείδωμα των μαθημάτων και ενημερώνεται ηλεκτρονικά η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Όταν ολοκληρωθεί η παραπάνω διαδικασία, το Βαθμολογικό κέντρο στέλνει τις βαθμολογικές καταστάσεις και τα αποκόμματα των τετραδίων μέσω των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα Γενικά Λύκεια των υποψηφίων για να αναρτηθούν προκειμένου να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι.

Ο Διευθυντής του Λυκείου, ή ο νόμιμος αναπληρωτής του, μετά την παραλαβή των καταστάσεων και των αποκομμάτων των γραπτών δοκιμίων, με δύο (2) τουλάχιστον μέλη του συλλόγου διδασκόντων, παραβάλλουν τα βαθμολογικά στοιχεία των καταστάσεων με αυτά των αποκομμάτων.

Εάν διαπιστωθεί λάθος, επικοινωνεί με τον Πρόεδρο του Β.Κ. για τη διόρθωση του λάθους σε όλες τις καταστάσεις, εφόσον αυτό επιβεβαιωθεί και από το στέλεχος του γραπτού.


Επιστροφή και φύλαξη γραπτών δοκιμίων

Μετά τη λήξη της βαθμολόγησης και του ελέγχου για τη σωστή ηλεκτρονική καταχώριση των βαθμών, τα στελέχη των γραπτών δοκιμίων παραδίδονται από την Επιτροπή του Β.Κ. στο Διευθυντή της οικείας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και φυλάσσονται στο οικείο Βαθμολογικό κέντρο ή σε άλλο ασφαλή χώρο που ορίζεται από αυτόν, μέχρι τις 15 Μαΐου 2017, οπότε και καταστρέφονται.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

Στο παράδειγμά μας μπορούμε να υποθέσουμε, με ασφάλεια, ότι το γραπτό έπρεπε να βαθμολογηθεί με 80 έως 82 όπως δείχνουν οι βαθμοί του πρώτου βαθμολογητή και του αναβαθμολογητή. Το σωστό θα ήταν να υπολογίζεται ο μέσος όρος των δύο κοντινότερων βαθμών. Στο παράδειγμά μας ο τελικός βαθμός θα ήταν 81 Στην περίπτωση αυτή ο υποψήφιος ευνοείται σε βάρος κάποιου άλλου υποψηφίου και πριμοδοτείται με 80 έως 160 μόρια, ανάλογα αν το μάθημα είναι αυξημένης βαρύτητας ή όχι. Επειδή είναι μεγάλη η διαφορά μορίων και οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι ένας διαγωνισμός συμπλήρωσης θέσεων , όπου σκοπός είναι να γράψεις καλύτερα από τους άλλους υποψηφίους και οι θέσεις στις περιζήτητες σχολές παίζονται για λίγα μόρια , είναι σημαντικό να διασφαλίζεται η δικαιοσύνη του συστήματος βαθμολόγησης.

Πόσους υποψηφίους αφορά η αναβαθμολόγηση; Πολλούς αν δούμε τον πίνακα 2. Τα στοιχεία σταματούν στο έτος 2011, καθώς το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει δημοσιεύσει έκτοτε στοιχεία. Είναι λογικό να πρωταγωνιστούν στις αναβαθμολογήσεις τα θεωρητικά μαθήματα, καθώς είναι πιο δύσκολη η αντικειμενική βαθμολόγηση σ’ αυτά τα μαθήματα, αφού μπορεί να υπάρχουν πολλές σωστές απαντήσεις.



Το πρόβλημα των αναβαθμολογήσεων προσπαθεί να λύσει το Υπουργείο Παιδείας με την καθιέρωση του σώματος βαθμολογητών, που προβλέπει ο νόμος για το νέο λύκειο. Όμως ακόμη δεν έχει λειτουργήσει ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, αντικείμενο του οποίου θα είναι η διεξαγωγή των εξετάσεων και η λειτουργία της τράπεζας θεμάτων.